TALLZ : MEGFIZETHET KISAUTK GENFBL |
MEGFIZETHET KISAUTK GENFBL
Szrnyi Andrs 2005.03.02. 23:20
Genf idei legfontosabb premierjt egyszerre hrom autgyr tartja. Vgre megtudtunk rszleteket a Citron C1-Peugeot 107-Toyota Aygo hrmasrl.
|
|
|
Knny s gazdasgos a hrom kisaut, a hromajts 107 alapmodell slya 790 kg |
A kiskategris autk sszesen az eurpai autpiac 30 szzalkt adjk. A Citron a C1 bemutatsval egyenesen 4 autval kpviselteti magt a kiskocsik kztt. Knlatnak rsze a C1, a C2, a C3 s a gyr a C3 Plurielt is a kisautk kz sorolja. 2004-ben csak a Citron 518 000 kisautt adott el vilgszerte, amihez 100 000 C1 jhet hozz. A csehorszgi Kolinban a hrom autgyr kzs zeme vente 300 000 kisautt llt el a gyrts felfutsa utn, ami egyenl arnyban oszlik majd meg a Citron, a Peugeot s a Toyota kztt.
|
j hromhengeres benzinest fejlesztett ki a Toyota a hrom kiskocsi szmra. A 68 lers motorral 4,6 liter az tlagfogyaszts | A Peugeot-nl a 106 utdja lesz a 107. Br a modellvltsok sorn inkbb nni szoktak az autk, a 343 centis 107 pontosan 25 centimterrel rvidebb a 106-nl. A 234 centis tengelytv is jl mutatja, hogy a kerekeket a tervezk kitoltk az aut sarkaiba. A Toyota eurpai knlatbl eddig hinyzott a vrosi mini, gy a japnok a Citronhez hasonlan lefel bvtik knlatukat. Mindhrom kiskocsibl van hrom s tajts verzi is. A hts ablakokat az tajtsnl sem lehet letekerni, csak kitmasztani a hromajtshoz hasonl mdon. A megolds elnye, hogy nagyobb marad a bels szlessg, mert nincs szksg mozgat mechanizmusra.
|
A C1-gyel ngytagra n a C2, a C3 s a C3 Plurielbl ll kisaut knlat a Citronnl. Jelen lls szerint a C1 jelenik meg elszr haznkban, vrhatan nyron |
Genfben egy hromajts 107 s egy tajts Aygo hts lsre fszkeltk be magunkat rvid idre. Htul nem tgas a hely a kiskocsi triszban, de a kls hosszhoz kpest meglepen jl elfrtnk, pedig nem 190 centis felnttek utaztatsra talltk ki a hts lseket. Az lspadot nem lehet hosszban lltani, nyilvn fontosabb volt az alacsony r. Ell a 24 centis ton htratolhat lseken s a viszonylag szles utastren kvl a kilomterrban elhelyezett mszerek tntek fel. A kr alak sebessgmr s a fordulatszmmr is sikkes. Minimlis mret a csomagtart, a kalaptart alatt csak 139 liternyi hely tallhat. A j kilts miatt eleve mlyen van a kalaptart, de ha magasabban volna, akkor sem sok vltozna a picinyke csomagtartban.
|
Az Aygbl bulimobil is kint volt a Toyota standon | Az lsek tmljig rakodva 200, a hts lsek elrehajtsval az tajtsban 751, a hromajtsban 712 literes hely addik. Az 54 lers 1.4 HDi a PSA konszerntl, az egyliteres, 68 lers benzines a Toyottl szrmazik. A 3600-nl 93 Nm-es nyomatkot lead hromhengeressel 4,6 liter az tlagfogyaszts, mg a dzelnek mg ennl is kevesebb elg: 4,1 L/100 km a szabvnyos ciklus szerint. A benzines motor, br 998 kbcentis hengerrtartalma s VVT szelepvezrlse erre utalna, nem a Yaris-bl jn. Az jonnan tervezett, vltoz szelepvezrlses Aygo-C1-107 motor hromhengeres, mg a Yaris- ngyhengeres.
|
Elleptk az j kisautkat az zsiai kmek, itt ppen a 107-est blokkoljk | A HDi motor az ismert, 68 s 92 lers teljestmnyfokozatokban kaphat Ford-PSA dzelmotor jabb vltozata. A ngyhengeres turbdzelhez csak kzi vlt vlaszthat. Kzi sebessgvltval vagy automatizlt kzi vltval trsthat a hromhengeres benzines motor. A Toyottl rkez automatizlt M-MT vltval nem kapcsolhatk a kormnyrl a fokozatok, automata zem helyett a vltkar mozgatatsval lehet sebessget vltani. A vltfokozatokat rvidre vettk a gyrtk, hogy a kiskocsik lnken gyorsuljanak a vrosi forgalomban. A benzinmotoros C1 pldul 13,7 msodperc alatt ri el a 100 km/rt. A fordulkr tmrje 9,5 mter, ami megknnyti a manverezst vrosban. Legutbbi informciink szerint a Citron kiskocsi jelenhet meg elsknt haznkban, valamikor nyron, de az gyben mg nem tudunk biztosat. |
|